Footer

Kenapa saya tulis blog?

Alamak kena jawab ke soalan ini? kenapa saya tulis belog? kadang-kadang saya pun tak tahu kenapa saya tulis blog. bila saya tanya diri saya macam macam pulak jawapan yang keluar. tapi kenapa?

kenapa saya suka rumah saya?
kenapa saya tulis blog? sebab pen saya hilang. saya tak leh nak tulis atas kertas…

kenapa saya tulis blog? sebab saya tak melukis blog, tak mewarna blog. sebab tu saya menulis blog.

betul-betul la jangan main-main. kenapa saya tulis blog? sebab saya ikut orang saya tengok kawan-kawan saya tulis blog saya tulis la jugak.

kenapa saya tulis blog? sebab saya nak popular. saya tengok ramai je orang yang tulis blog boleh jadi popular. saya pun nak jadi macam tu.

kenapa saya tulis blog? saya nak jana pendapatan melalui blog. saya tengok ada orang dapat beribu² sebulan dengan hanya menulis blog. jeles saya.

kenapa saya tulis blog? sebab bila ada blog menjadikan saya lebih 'cool' nanti boleh cakap kat kawan² "ada masa jemput la baca blog saya.. www..bla..bla.. dot com"…

kenapa saya tulis blog? sebab blog tempat saya meluahkan perasaan saya. bila saya marah, benci kan sesuatu atau seseorang saya tulis kat blog. lepas tu saya lega. tapi betul ke?

kenapa saya tulis blog? sebab saya nak cari awek-awek cun yang ade blog. saya tengok ramai pompuan pompuan yang cun ada blog.

kenapa saya tulis blog? sebab saya rasa bosan dok umah. bila tulis blog terisi masa lapang saya. gejala sosial pun tak berlaku kan?

kenapa saya tulis blog? sebab saya suka menulis. kalau saya tulis dalam buku saya sorang je baca. kalau saya tulis blog orang lain pun boleh baca sekali.

kenapa saya tulis blog? ntah saya pun takde idea dah nak jawab apa.

saya: kenapa awak tanya saya soalan macam tu?

saya tulis blog sebab saya nak kongsikan idea saya dengan orang lain. kongsikan apa yang saya fikir. sebab benda yang ada dalam kepala saya orang lain tak akan tahu jika saya tak luahkan. dan bukannya sebab di atas…
-
footer-note: Facebook akan memperkenalkan Friendship Page tak lama lagi.

3 comments

  1. sama ek dgn kita sebab nape tulis blog...share idea dgn org lain..biar nampak macam terlalu ideaistik,berbanding cuma pandai melihat dan berlalu begitu sahaja..

    ReplyDelete
  2. knapa sy tulis blog? sya pun nak luahkan ape yg saya rasa gak, blog la tempat paling sesuai, huhuhu...
    follow u

    ReplyDelete
  3. kenapa saya tulis blog?? banyak perkara menarik yang boleh dikongsi bila menulis blog.. topik atau isu yang diutarakan penulis blog lebih kepada pendapat yang bersifat peribadi.. perspektif juga berbeza walaupun topiknya sama..

    ReplyDelete

My Instagram