Footer

Trafik yang tak lekang dek Zaman!

Nampaknya agak lama jugak juga blog ini di biarkan tidak berupdate. adi kali ini aku kembali ke sini untuk mengembalikan kesegaran blog ini.

jadi sekembalinya aku kesini aku bangga dengan blog ini kerana berjaya mengekal kan average visitor yang tinggi walaupun tiada entry baru dari blog. biasanya kalau aku tak update blog average visitor blog ini akan jatuh menjunam bawah 10 UV per days. maksudnya tak sempai 10 orang je yang tersesat kemari.

kesian. namun kini aku kembali untk mengembalikan kehangatan blog ini. sori kepada pembaca sekalian yang mengharapkan kemaskini terbaru dari blog ini.

tips untuk blogger. bagaimana nak mengekalkan kebanjiran pembaca ke blog anda walaupun anda tidak mengupdate blog?

jawapannya senang sahaja dengan membuat entri yang tak lekang dek zaman. entri ini akan memdapat sumber trafik dari ejen carian (search engine) seperti google dan yahoo, mahupun bing.

perkara ini memang dibuktikan dari blog ini semasa musim kemarau entri blog ini selama sebulan. melalui data dari analytics. sumber trafik yang terbesar di sumbang oleh ejen carian. lebih 50%.

tapi kenapa ye aku tak update? jawapan dia sama je dengan orang lain busy (atau buat² busy) haha… selamat membaca

2 comments

  1. kiranya smela cm ak, tk brupdate lama hehe

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum.

    Datang singgah ke sini selepas lompat dari blog Fabulous Nana. Penulisan yang bagus. Tahniah!!

    Samalah kita, blog bukan sahaja satu bulan tidak terkemaskini, tapi sudah masuk 6 bulan. Kategori rumah tinggal bersawang berhantu sudah. Hehee.

    Betul la tu, kalau blog ada artikel yang tak lekang ditelan zaman, InsyaALLAH akan tetap ok.

    Selamat Hari Isnin yang baik

    ReplyDelete

My Instagram