Footer

Blog dengan butang Share Facebook

Dengan memasang butang Share kat blog aku dapat monitor bagaimana sesebuah artikel itu popular di Facebook. oleh kerana Facebook menjadi kemestian bagi semua orang tak kira yang kecik yang tua dan yang muda. semuanya kalau online mesti akan bukak Facebook. aku pun heran macam mane Facebook berjaya menjajah minda kita semua.

jadi sebagai seorang yang dikatakan newbie blogger yang baru nak berjinak² dengan dunia blog ini. aku menggunakan share button untuk mengukur sebanyak mane antri aku di kongsikan di Facebook. almaklum lah kat facebook ramai manusia online.

entry aku memerlukan orang yang online untuk membacanya. kalau orang memancing istilahkan lubuk sebagai tempat banyak ikan. begitu juga aku. Facebook adalah lubuk pembaca.

beberapa trick yang aku dapat melalui pemerhatian aku pada butang Share Facebook itu.

  1. pertama jika anda memasang butang Likes, setiap kali orang likes bilangan share akan bertambah.

  2. kedua, selagi bilangan share tidak mencapai 3, jumlah bilangan tidak ditunjukkan.

  3. ketiga, walaupun pembaca tidak klik share atau likes bilangan share tetap akan bertambah jika pembaca post link entry anda di facebook. samada di wall sendiri atau orang lain mahupun di fan page atau group.

kesimpulannya dengan memasang butang share anda dapat mengetahui betapa popularnya entry anda di Facebook!

1 comments

  1. dah pasang butang share facebook kat blog.. hmmm tengoklah pasni apa jadik... :)

    ReplyDelete

My Instagram