Footer

Entri kena panjang ke kena pendek ye?

Di hari minggu macam ni. mari kita bersantai-santai sahaja. memandangkan sekarang musim tengkujuh. jadi tak banyak aktiviti di luar rumah yang boleh dilakukan. jadi buat aktiviti indoor je la. tulis blog pun aktiviti indoor aktiviti didalam rumah :D.

bila da tulis blog timbul plak persoalan. entri elok panjang berjela ke pendek je eh?

Bila panjang berekar-ekar


okay bila dah panjang berekar-ekar. ada beberapa kemungkinan sahaja. samada orang takut nak baca sebab tak mungkin dapat habeskan membaca sebab malas, atau mungkin akan scroll ke bawah tinggalkan komen je. kadang-kadang tu ada berlagak penadai baca perenggan terakhir kemudian komen.

cumanya bagi aku kalau nak tulis panjang. anda mesti ada skill menulis. skill ape tu? haaa.. ini yang penting skill untuk mendorong pembaca meneruskan bacaan dan membaca kesemua apa yang ditulis.

anda ada skill tu? kalau takde jangan tulis panjang-panjang. cukup sekadar beberapa perenggan.

Bila tulis pendek


gerenti entri anda akan dibaca sampai habes oleh pembaca anda. tak kira pembaca setia. mahupun pembaca baru. pembaca setia akan membaca walau entri anda panjang berjela-jela pun. jadi, disamping mengekalkan pembaca setia. anda juga mahu mencari pembaca yang baru kan. so, jangan tulis panjang-panjang untuk mengelakkan kehilangan pembaca baru.

tulis pendek je. macam entri ini. betul kan anda berjaya membaca sampai habis?

7 comments

  1. LIKE page saya. Disini... Tq

    Bergantung pada tajuk jugak kan.. kalo ada ayat nk di goreng, panjang la dia, kalo idea xde, pendek je.. hheeh

    ReplyDelete
  2. xkisah pnjang ke x
    yang penting ada isi



    Admiral Hafiz Official Website: Admiral'z Legacy

    ReplyDelete
  3. betul 2...tapi bergantung si pembaca la nak baca kew tidak..

    ReplyDelete
  4. yeah aku berjaya baca sampai habeh hehe aura penulisan tu penting untuk menarik minat pembaca..kalau kreatif lagi bagus.xkisahla pendek ke penjang :D

    ReplyDelete
  5. pada saya isi tak penting jugak.. asalkan buat orang suka membaca.. kadang2 orang buat panjang2 pun org baca jugak.. pendek pun orang baca jugak.. :)

    ReplyDelete
  6. betul2..bile nmpak entry tuh pnjg berjela2, malas dah nak bace..huu

    ReplyDelete
  7. ye betul2..hehe..kena belajar tulis entri pendek2 je pasni..asalkan entri tu ada isi yg bagus tu dah cukup dr panjng berjela2 tp xde isi..hehe

    ReplyDelete

My Instagram