Footer

Macam mana nak buat tajuk entri yang Mantap?

Oleh kerana tak tahu nak buat entry post tajuk ape maka jadilah entry yang bertajuk macam ini. jadi, ini soalan aku. tapi macam mana eh nak buat? agak-agak susah ke senang?

macam mana nak buat tajuk entry yang bila orang baca orang akan klik untuk membaca lebih lagi? susah kan. tapi kalau dapat buat tajuk yang bombastic mesti dapat tarik orang untuk klik.

tapi tak nak la buat tajuk meletup. tapi isinya tak menggambarkan tajuk. tu lagi sedih. tapi lagi rasa nak menangis bila tajuk takda kaitan langsung dengan entry. sila kangan amilkan buat tajuk yang semacam ini. kerana kaedah ini akan membunuh anda.

guna cara baik. jangan guna cara kotor. orang klik sebab nak baca sesuatu yang menarik perhatian dia. tapi bila baca takda apa yang di harapkan oleh pembaca. hangin satu badan. keburukkannya bounce rate blog anda akan meningkat.

oleh itu, aku cadangkan supaya rajin² g kedai tengok Headlines surat khabar. banyak yang anda boleh belajar. kalau malas g kedai sekali pun. rajin² la bukak surat khabar online. tengok macam mana tajuk berita di tulis.

tajuk entri adalah first tarikan yang akan bawa visitor untuk membaca blog anda.

3 comments

  1. Hohoho... betul tu.. bila idea nk buat entri tu ada... tajuk entri tu pulak tak xd.. haish.. masa tu.. aku fikirkan tajuk jer.. dah 5 minit.. hohoho

    ReplyDelete
  2. betul tu..tajuk diibaratkan suami, then entrynya adalah isteri..hehe

    Malu Ke Untuk Mengunci Motor Depan Orang Ramai?

    ReplyDelete
  3. betul tu..tajuk diibaratkan suami, then entrynya adalah isteri..hehe

    Malu Ke Untuk Mengunci Motor Depan Orang Ramai?

    ReplyDelete

My Instagram