Footer

Terpaksa menukar dari domain CO.CC ke blogspot.com

Masalah domain CO.CC kena lock dengan FacebookAkhirnya aku berjaya juga menemukan solusi bagi masalah Facebook Share button. like button dan yang sewaktu dengannya bagi yang menggunakan domain percuma CO.CC. bermasalah beb.

sebabnya Facebook telah block link CO.CC disebabkan telah di report sebagai abusive dan spammy. maka selamat tinggal kepada http://blog.musafircyber.co.cc. kini link tersebut akan membawa kepada google error. maka dengan ini di umumkan bahawa link yang baru adalah http://coretan-cyber.blogspot.com. kembalik ke blogspot balik akhirnya.

aku perlukan facebook sebagai medium menyebarkan blog aku.

amat berat keputusan yang aku ambil untuk menukar domain. tapi memandangkan blog ini baru je nak bermula jadi aku tuka jugak.

dengan penukaran domain ini maka aku telah kehilangan Alexa Rank yang baru saja cecah 6 angka. takpe boleh buat lagi. lagi pun PR masih lagi 0. yang paling ketara lama jugak domain baru ini akan di index oleh search engine balik.

walaubagaimanapun ini merupakan kali terakhir aku tuka domain macam tu. kalau tu pun akan akan tuka kepada domain .COM

p/s: tengok button likes kat bawah ni pun error. sebab link post ini ada perkataan CO.CC

0 comments:

Post a Comment

My Instagram