Footer

Patah tumbuh, hilang berganti

Hari berganti hari. minggu berganti minggu. bulan berganti bulan. tahun berganti tahun. akhirnya tahun 2011 pun berakhir. bila bergantinya tahun, maka bertambah la usia. namun umur semakin berkurang. semakin hampir dengan ajal…

jadi sepanjang-panjang tahun 2011 ini. pelbagai cabaran dan dugaan yang telah berjaya aku harungi. walau pahit, walau manis semuanya dah berakhir dan pastinya akan menjadi kenangan dan sejarah dalam hidup ini.

bagi aku yang lepas biarlah ia berlalu. yang penting aku masih ada tahun 2012 pula untuk aku melakar sejarah baru dalam hidup aku. dengan berbekalkan harapan, semoga tahun depan akan lebih baik dari tahun ini (seandainya malaikat izrail belum menjemputku). selagi ada harapan selagi itu aku takkan berhenti mengharap.

bila dikenang, difikir balik apa yang aku dah buat dari awal bulan Januari sampai sekarang. hanya satu yang dapat katakan "andai dapat ku kembali pada masa itu…". tetapi adalah mustahil untuk di undurkan putaran masa yang hanya melihat kehadapan tanpa pernah menoleh kebelakang.

ya, aku harus melihat ke depan.

biar semuanya disimpan dalam lipatan sejarah; yang hanya akan ku buka sebagai pengajaran .

selamat tinggal 2011. semoga penggantimu 2012 lebih baik daripadamu. Amin…

0 comments:

Post a Comment

My Instagram