Tahun 2010 akan melabuhkan tirainya

Beberapa hari lagi tahun 2011 akan membentangkan lembarannya. maka, dengan itu tahun 2010 akan melabuhkan tirainya. tamat tahun 2010. jadi, apa yang anda dah belajar dari tahun 2010?

sekurang-kurangnya tahun 2010 anda legih baik dari tahun 2009. dan semoga tahun 2011 lagi baik pada tahun 2010.

aku harap sempena sambutan tahun baru ini peristiwa bulan September tidak akan berulang lagi. tapi besar kemungkinan akan berulang. zaman kejatuhan akhlak. fasa keempat umat Nabi Muhammad s.a.w.

sama-sama kita pelihara diri kita supaya tidak menjadi bahan bakar hell fire.

apa ertinya tahun baru kepada anda? maka sudah menjdai kebiasaan bagi kita, bila tiba tahun baru. mula bertanya apa azam kita. yang pasti azam hanya di tanya pada hujung tahun dan sebelum masuk tahun baru. selepas itu, soalan tu ntah kemana. bersama-sama jugak dengan azam tu ntah kemana.

dan akhirnya tiba pula tahun baru berikutnya. bila kita sedar, azam kita tetap sama. kurangkan azam, lebihkan action dan pemikiran. bila fikir nak berubah, mulakan sejurus saja anda fikirkan. jangan tunggu. makin anda tunggu. maka, sehari anda buat besok kembali kepada perkara lama.

jadi, susahkan? semuanya memerlukan determination.

kekuatan dalam diri yang sukar di cari. hanya dengan latihan dapat kita capai. lakukan perubahan sekarang. lakukan hijrah. bukan hanya azam. Azam sekarang tengah lepak-lepak kat mamak dengan kawan-kawannya.

2 comments:

  1. masa berlalu dgn pantas, kalau kita tak sedar skrg,, bila lagi? smoga semua baik2 shj melangkah ke 2011..

    ReplyDelete