Footer

Menarik pembaca ke blog anda | Guna Magnet

Dulu masa darjah empat belajar sains, cikgu cakap kutub utara dengan kutub selatan akan menarik. tapi kalau dekatkan magnet yang sama kutub seperti kutub utara dengan kutub utara, atau kutub selatan dengan kutub selatan. magnet akan menolak.

bila dah besar aku pulak dah pandai fikir. dulu cikgu ajar. sekarang aku pulak fikir sendiri. evolving… adakah ini perkataan yang sesuai untuk di gunakan? sori aku tak reti sangat bahasa orang putih. dulu pun dari sekolah rendah sampai sekolah menengah tak pernah dapat A pun subjek bahasa orang puteh.

jadi sebagai seorang manusia yang tak boleh berhenti dari berfikir maka aku pun memulakan proses pemikiran aku. hasilnya aku dapat kaitkan apa yang cikgu sains aku ajar dulu dengan blog ini.

magnet yang sama akan menolak. magnet yang berlainan akan menarik sama sendiri. jadi jika diapply kan magnet dengan blog.

objektif kajian : adakah boleh samakan magnet dengan blog?

blog yang mempunyai kutub yang berlainan akan menarik, manakala blog yang mempunyai kutub yang sama akan bergaduh. akan saling menulis sama sendiri perkara yang menyakitkan hati.

ahhh.... bukan ini yang sepatutnya it should be.

topik kali ini untuk menarik pembaca membaca blog… senang sahaja. lupakan blog yang sama kutub dengan blog anda. hargai blog yang berlainan kutub dengan blog anda.

tengok tv. belajar dari tv. tengok iklan susu. " jadi, magnet boleh tarik sudu… " sebab sudu tu besi. jika blog anda magnet. maka pembaca adalah besi. jadi blog boleh tarik pembaca.

hehehe

cikgu ajar lagi. lagi kuat magnet lagi kuat daya tarikan. lagi banyak benda yang boleh ditarik. kuasa magnet boleh bertambah, boleh berkurang. jika magnet di gabungkan magnet jadi kuat. jika dialirkan arus elektrik magnet jadi lagi kuat. lagi kuat arus lagi kuat magnet. tapi jangan di lupa. magnet juga boleh hilang kuasa. dengan suhu yang tinggi boleh menghilangkan kuasa magnet.

mula belajar dengan alam sekeliling. sedangkan Qabil yang bunuh Habil kerana cemburu belajar tanam Habil seleepas melihat tingkah laku 2 ekor burung.

cuma anda perlu fikirkan bagaimana untuk menjadi magnet yang kuat.

Sebelum ini: Kerana mulut badan binasa

4 comments

  1. salam singgah,

    kena belajar ilmu menjadi magnet lah pulak..

    http://www.kakyong.com/

    ReplyDelete
  2. cikgu sains pun dah pening ni kena ingat balik tang magnet..haha

    Entri terbaru chekgu

    Blogging-Ada yang lagi penting selain trafik dan cek nuffnang

    ReplyDelete
  3. Nice post~ lepas ni nk beli domain magnet.my la. Huhu thanks for the tips!

    ReplyDelete
  4. hahaha. funny.
    i'll try use my magnet.
    tak pun dead magnetic pun boleh jugak kan? haha

    ReplyDelete

My Instagram